ANDRA VISA DAGEN

tjenna
tänkte berätta lite om 2a VISA dagen nu.

först vid 9.30 (igen) så blev vi hämtade av en annan brandman som heter Andreas. vi gick in i ett rum sen ut direkt igen xd vi gick till någon hall och fick vänta på att en brandman skulle prata färdigt i telefon. så vi vänta i typ 20 minuter. sen fick vi se ett bildspel på hur dom skulle få upp bussen som vält. (inte på riktigt, utan på deras träningsfält) efter vi kollat på bildspelet, var det dags att byta om till uniformerna och åka ut till träningsfältet. vi va la där ute i typ någon timma. efter dom fixat bussen så gick jag och Ermir in till "huset" där dom tränar rökdykning och bryta upp dörrar och sånt. vi tänkte gå upp till "lägenheten" men det var liksom jätte långt att gå upp-.- så vi gick till ett par fotöljer och satte oss och snacka lite. mysigt. men det blev för läskigt när det knaka och lät + att det var typ galler och sånt på olika ställen, så det kändes som att vi var med i Saw...

jaja, sen åkte vi tillbaka till räddningstjänsten. då så fick larm, och vi gick in till ett rum där dom byter om, och såklart ser jag 3 brandmän i bara kalsonger :D (aa nice. medans dom var ute så fick sitta och vänta en stund till. sen gick vi in till deras träningshall och skulle testa på Hjärt&Lung räddning, men jag ville inte(a sen så fick vi äta och sen så skulle vi göra nått FYS-test men skräll att jag inte ville göra det heller. efter det, så tränade jag lite medans Ermir duschade. sen så bytte vi om och intervjuade Andreas och Johan. sen så drog vi hem:)

har bilder på min mobil, men den vägrar funka så, ni får stå ut.

pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0