1A VISA DAGEN

tjenna
detta har varit den bästa dagen på länge ska jag säga!
först vid typ tjugo i nio så cykla jag men det var lite för tidigt tyckte jag, så jag ringde Annie och cykla dit. sen typ tio över nio så cykla jag upp till Räddningstjänsten där jag mötte upp Ermir. först så kom en kille och hämta oss och ledde oss till ett rum. där fick vi sätta oss och presentera oss själva. sen satte han igång en powerpoint. sen efter några minuter fick dom larm, så chefen kom och snacka med oss och tog med oss in till rummet där dom pratar med alla bilar som är ute. sen kom "våran" kille tillbaka och medans vi kolla på någon rolig film så kom det en till kille! efter att filmen var slut fick vi gå ut och kolla på alla olika bilar, tex brandbil, miljöbil, ambulans m.m. sen fick vi gå upp till ett rum där det fanns sjukt snygga "branduniformer" och byta om. sen skulle man gå in två och två i ett kolsvart rum och leta efter en docka. först gick Pontus och en till kille in. sen var det dags för mig och Ermir att ta med slangen och walkie talkie och gick in. där inne så kröp Ermir först och jag efter, men sen bytte vi för jag våga inte prata i walkie talkien(a när vi väll hittat dockan gick vi ut igen. sen gick Pontus och den sista killen in och hämta dockan. efter det fick vi byta om och äta.

jag och Ermir drog först till Lidl. han försökte skjutsa mig, men det gick inte så bra.. det blåste så in i helvete ute, så vi höll på att ramla;p efter vi handlat cola gick/cykla över vägen till donken och köpte med cheeseburgare och pommes. när vi kom tillbaka så satte vi oss i fika rummet och åt, oh snacka rätt mycket. sen vid kvart över ett bytte vi om och satte oss i brandbilen. men precis när vi skulle åka fick dom ett larm-.-' så vi fick hoppa ut och vänta. medans vi väntade så släckte vi en docka som brann. kul! sen så fick vi hoppa in i brandbilen och åkte iväg till träningsfältet. där såg vi på när dom tränade & sen fick vi gå in där dom hade rökdykt (tror jag det heter), och det lukta inte så värst gott heller.

efter det åkte vi tillbaka till räddningstjänsten och bytte om. sen samlades vi en, en gång och dom sa hejdå och sa att vi va jätte duktiga.

nu längtar jag JÄTTE MYCKET tills imorn!


suddigt värre


Ermir


några läskiga dockor


Ermir med sin cola


Ermirs hamburgare


Ermir leker cool


en gammal brandbil


någon brandbil


Ermir leker hjälte


"lokalen"


fyrhjuling



jag kunde inte sluta skratta åt Ermir...


i'm going to kill you!.... lol


jag är nog liiiite bättre på att ta kort än vad Ermir är


hahaha Ermirs ide!


"hmmm vad är det där?"  (Ermir på upptäcksfärd)


i brandbilen


släcker en docka


leker brandman/kvinna


blekfis..


"är jag snygg såhär då Ermir?"


som sagt det var jätte roligt! :DDDDDDDD

pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0